Overzicht thema's na filteren via gewenste opties thema

WordPress thema selecteren


Algemene eisen WordPress thema


Kies een thema die bij je bedrijf past

Kies een thema die bij de niche van je bedrijf past: een thema met het ontwerp en de mogelijkheden die jij voor je bedrijf nodig hebt.

Denk bij het kiezen van een thema bijvoorbeeld aan het volgende:

  • Het type inhoud dat je wilt publiceren.
  • De belangrijkste functies/mogelijkheden die je thema nodig heeft. Vraag je daarbij tevens af, of je ook over de functies kunt beschikken via plug-ins. Dan kun je immers eventueel later nog van thema wisselen, terwijl toch de functionaliteit behouden blijft. In principe voeg je zo wie zo functionaliteit toe via een plug-in. Thema’s zijn vooral bedoeld, om de opmaak, lay-out en huisstijl van een website vorm te geven.
  • Je doelgroep.
  • Je branche.

Als je bijvoorbeeld vooral wilt gaan bloggen, dan kies je het beste een WordPress-(blog)thema, welke daar speciaal voor is ingericht.

Betrouwbaar WordPress thema

  • Kies alleen betrouwbare thema’s: thema’s die je direct via WordPress kunt installeren of die je kunt kopen via betrouwbare WordPress marktplaatsen. Een betrouwbare WordPress marktplaats is bijvoorbeeld Themeforest (https://themeforest.net).
    Hierbij ga je min of meer te werk, zoals je ook bij een restaurant, hotel of vakantieverblijf zou doen. Het is aan te bevelen om op de volgende punten te letten. Hieruit kun je opmaken of je met een betrouwbaar thema te maken hebt:
    • Reputatie van de ontwikkelaar.
    • Hoe vaak wordt het thema geüpdatet.
    • Positieve klantbeoordelingen.
    • Verkoopaantallen of aantal downloads/installaties.

Algemene wensen thema

  • Kies voor een zo’n eenvoudig mogelijk thema. Functies die je niet gebruikt kunnen immers de snelheid van je website beïnvloeden.
    Via de site https://www.webpagetest.org/ kun je de snelheid van je website via verschillende internetverbindingen testen. Ook kun je uit de testresultaten o.a. opmaken, welk onderdeel het meest van invloed is op de laadtijd van je website (afbeeldingen) bijvoorbeeld.
    Bovendien is thema met meer functionaliteit vaak moeilijker onder de knie te krijgen. Wat mij betreft is bijvoorbeeld een thema met een z.g. ingebouwde pagebuilder een beetje achterhaald. Mijn voorkeur gaat uit naar een thema welke prima samenwerkt met een pagebuilder plug-in, zoals bijvoorbeeld Elementor.
  • Kies een thema waarbij de pagina’s en berichten zich “automatisch” aanpassen aan de schermgrootte waarmee de website bekijken wordt. Oftewel, kies voor een thema met een responsive ontwerp. Hoewel je ervan uit mag gaan dat alle huidige thema’s responsive zijn.
    O.a. via de site https://www.websiteplanet.com/webtools/responsive-checker/ kun je website op verschillende schermgroottes en apparaten bekijken.
  • Werkt het thema goed samen met de plug-ins die je wilt gebruiken?

Uitgelichte/ gewenste functies/ eigenschappen

Tot slot kijk je naar de gewenste functies van je WordPress-thema. Hieronder heb ik een aantal voorbeelden van functies opgesomd:

  • Delen via sociale media.
  • Ingebouwde zoekmachine-optimalisatie.
  • Ondersteuning voor de door jou gekozen WordPress paginabouwer (pagebuilder).
  • Een meertalige website.
  • Ondersteuning voor webwinkel.

Uiteraard is, zoals gezegd het één en ander afhankelijk van de branche van je website en je persoonlijke wensen. Maar het is dus aan te bevelen, om wanneer je opzoek bent naar bepaalde speciale functies, je eerst kijkt of je misschien geschikte plug-ins kunt vinden.

Nu heb je in beeld waaraan een WordPress-thema moet voldoen. De volgende stap is hoe je dan opzoek gaat naar zo’n thema.

In de volgende paragrafen lees je hoe je binnen WordPress op zoek kunt gaan naar een geschikt thema. Om je op weg te helpen heb ik er een aantal thema’s uitgelicht.


Nieuw WordPress thema zoeken via Eigenschap filter WordPress


Via het eigenschap filter kun je de voor een thema gewenste mogelijkheden aanvinken. Je bereikt het filter op dezelfde manier als, dat je een nieuw thema toevoegt: Weergave > thema’s en vervolgens een klik op de knop Nieuwe toevoegen. In het dialoogvenster thema’s toevoegen, vind je de tab eigenschap filter.

Na het invullen van het eigenschap filter, gaat WordPress voor je op “zoek” naar de thema’s die aan alle aangevinkte opties voldoen. Het filter is verdeeld over 3 tabs:

  • Onderwerp
  • Eigenschappen
  • Lay-out

Onderwerp tab eigenschap filter

De onderwerp tab heeft betrekking op de branche waarbinnen je werkzaam bent en waarvoor je de website wilt gebruiken. Sommige thema’s zijn dus wat meer specifiek gericht op bepaalde branches. Staat er voor jou geen geschikt onderwerp bij? Dan vink je niets aan. Het eigenschap filter geeft dan als resultaat multifunctionele thema’s die je voor meerdere doeleinden kunt gebruiken. Ook kunnen er in de loop der tijd meer onderwerpen bijkomen.

De meeste onderwerpen spreken voor zich. In onderstaande lijst geef ik een korte toelichting op de diverse onderwerpen.

Beschikbare onderwerpen thema (huidige beschikbare onderwerpen)

Nieuws en blog

  • Blog: schrijf je voornamelijk nieuwsberichten, columns en andere artikelen, dan is dit een onderwerp voor jou. Het filter “tovert” thema’s tevoorschijn die speciaal zijn ingericht om te bloggen.
  • Nieuws: dit onderwerp levert thema’s op die geschikt zijn voor de journalisten en andere nieuwsverspreiders, onder ons. De thema’s zij geschikt voor het bloggen van nieuwsberichten.

E-commerce / webwinkel

  • E-Commerce: is je doel om een webwinkel te starten? Vink dan deze optie aan. Het filter toont nu thema’s die speciaal zijn ingericht om een webwinkel te ontwerpen. Bovendien werken deze thema’s goed samen met e-commerce plug-ins, zoals bijvoorbeeld WooCommerce.

Opleidingen / trainingen

Opleiding: met deze optie selecteer je thema’s die zijn ontwikkeld voor websites waarop trainingen en/of opleidingen worden aangeboden. De thema’s vormen daarbij een goed huwelijk met speciale trainingsplug-ins. Bovendien bevindt zich in soortgelijke thema’s vaak al functionaliteit gericht op het geven van trainingen.
Wil je een trainingsbureau beginnen? Vink dan zeker dit onderwerp aan.

Vermaak

  • Vermaak: Dit onderwerp is geschikt voor degene die in de culturele sector of in de evenementen branche werkzaam is of iedere andere vorm van entertainment beroepsmatig uitoefent.
  • Eten & drinken: werkt je in de horeca of verkoop je eten en drinken? Wellicht toon het filter met deze keuze de thema’s die bij jouw branche passen.
  • Vakantie: verkoop je reizen of blog je vooral over reizen? Bekijk dan eens de thema’s die dit onderwerp oplevert.

Ontwerpen

  • Fotografie: dit onderwerp is een must voor de (professionele) fotograaf die zie zijn of haar beste foto’s op een website wil tonen. De thema’s bij dit onderwerp zijn zodanig ingericht, dat je foto’s het beste tot hun recht komen.
    Mocht je geen geschikte thema’s bij dit onderwerp vinden, dan kun je ook eens bij het onderwerp portfolio kijken.
  • Portfolio: dit onderwerp is geschikt voor iedere creatieveling. Ben je een ontwerper, kunstenaar of fotograaf? Neem dan eens een kijkje bij de thema’s die dit onderwerp biedt. Deze thema’s zijn bijzonder geschikt om je portfolio op een fraaie manier weer te geven.
Onderwerpen Eigenschap filter WordPress thema
Onderwerpen voor je website selecteren
Eigenschappen en lay-out Eigenschap filter WordPress thema
Gewenste eigenschappen voor een thema kiezen

Eigenschappen tab eigenschap filter

Via de eigenschappen kun je aangeven aan welke wensen je thema moet voldoen. Sommige van deze opties spreken wat minder voor zich als de opties bij het onderwerpen tab. Daarom vind je hieronder een toelichting bij de diverse eigenschappen:

  • Toegankelijkheid voorbereid: met deze keuzemogelijkheid wordt je website zo ingericht dat deze met name gebruiksvriendelijk is voor blinden en slechtzienden. Deze optie is daarom voornamelijk bedoeld voor bijvoorbeeld overheidsinstellingen, banken en dergelijke.
  • Blok-editor patronen: het thema biedt kant en klare sjablonen om in je pagina of bericht te plaatsen. Het betreft een gedeelte van de pagina of bericht. De sjablonen zijn vaak ingedeeld in categorieën. Zo kun je bijvoorbeeld kiezen uit de categorie contact. Hiermee kun je complete contact secties op je pagina plaatsen.
  • Stijlen van de blokeditor: het thema voegt eigen stijlen aan (bepaalde) editor blokken toe.
  • Aangepaste achtergrond: met deze optie kun je zelf de achtergrond(afbeelding) van een pagina of bericht kiezen.
  • Aangepaste kleuren: Het thema biedt mogelijkheden om zelf bepaalde kleuren aan te passen. De mate waarin je kleuren kunt aanpassen verschilt per thema
  • Aangepaste header: hiermee krijg je de mogelijkheid om zelf de bovenkant van de website aan te passen. Bij sommige thema’s kun je enkel kiezen welke afbeelding je in de header wilt. Of dat je een video in de header wilt. Sommige thema’s gaan nog een stap verder. Bij deze thema’s kun je zelf kiezen uit een aantal header lay-outs. Soms kun je zelfs de header helemaal op maat maken.
  • Aangepast logo: kies deze optie wanneer je in de header van je website een logo wilt plaatsen. Dit logo vervangt dan de titel en de omschrijving van de website.
  • Editor stijl: deze optie is tegenwoordig standaard in WordPress aanwezig. Nu kun je via de betreffende customizer optie met behulp van CSS zelf de opmaak en lay-out van de website aanpassen. Deze mogelijkheid is dus bedoeld voor mensen met kennis van HTML en CSS.
  • Uitgelichte kopafbeelding: hierbij wordt de afbeelding die kenmerkend is voor je bericht op pagina in de header geplaatst.
  • Uitgelichte afbeeldingen: bij de meeste thema’s is deze optie standaard aanwezig.  Uitgelichte afbeeldingen zijn afbeeldingen waaraan je een bericht op pagina kunt herkennen. De uitgelichte afbeeldingen worden ook getoond op je blogpagina: de pagina met het overzicht van je berichten.
  • Footer widgets: met deze optie kun je in de onderkant van je website widget blokken plaatsen. Het thema stelt hierbij één of meerdere kolommen beschikbaar. In deze kolommen kun je bijvoorbeeld menu’s, adresgegevens en copyright gegevens plaatsen.
  • Full site editing: deze optie is op dit moment nog in ontwikkeling. Wanneer deze mogelijkheid is aangevinkt, levert het nu nog niet veel thema’s op. Het biedt de mogelijkheid om onafhankelijk van het thema je website te ontwerpen. Zo kun je bijvoorbeeld niet alleen zelf je header en footer ontwerpen. Maar ook de andere automatisch gegenereerde pagina’s: blogpagina, archiefpagina, zoekpagina, fout pagina enz.
  • Volledige breedte template: je kunt hierbij voor je pagina of bericht een sjabloon kiezen, waardoor je pagina of bericht in de volledige breedte van je scherm wordt weer gegeven. Dit is ideaal wanneer je het idee hebt dat je inhoud te krap wordt weergegeven. De huidige trend is zo wie zo, dat het scherm zoveel mogelijk wordt benut.
  • Bericht formats: berichten kunnen nu worden onderverdeeld in een bepaald bericht type. Het aantal bericht types waaruit kan worden gekozen, is door WordPress zelf vastgelegd: quote, video, chat enz. Het formaat wordt bepaald door het hoofddoel van het bericht. Is het bericht bijvoorbeeld voornamelijk gevuld met één video, dan kies je voor het video format. Het gekozen bericht type beïnvloedt vervolgens de opmaak, lay-out en/of inhoud van het bericht. Het verschil tussen de bericht formaten is vaak heel subtiel. Deze keuzemogelijkheid is dan ook vooral van belang, wanneer je een blogwebsite hebt.
  • Sticky berichten: wil je een bericht uitlichten en altijd boven aan de blogpagina plaatsen? Met deze optie is dit mogelijk.
  • Template bewerking: deze keuzemogelijkheid werkt samen met de Full site editing optie. Ook deze is nog in ontwikkeling. Het betekent dat je zelf sjablonen voor je pagina of bericht kunt aanmaken. Bij het bewerken van een pagina of bericht kun je dan de zelfgemaakte sjablonen kiezen. Dit zijn sjablonen die je kunt selecteren naast de door het thema aangeboden sjablonen: bijvoorbeeld full-width sjabloon, sjabloon zonder zijbalk enz.
  • Thema opties: hiermee biedt een thema je diverse mogelijkheden om zelf de lay-out of de opmaak van je website aan te passen. Je past het ontwerp vooral aan via de zogenaamde customizer. Het verschil tussen thema’s is met name zichtbaar in de customizer. Uitgebreide thema’s bieden heel veel mogelijkheden om je website te “finetunen”.

Lay-out tab eigenschap filter

Via deze tab kun je de standaard lay-out van je website kiezen. In onderstaande afbeeldingen zie je een aantal voorbeelden. Hieruit kun je opmaken, wat er met een bepaalde optie bedoeld wordt. Een grid lay-out betekend dat je pagina is opgebouwd uit diverse rijen en kolommen.


Deels ben je echter niet afhankelijk van de lay-out van het thema. Je kunt immers met een zogenaamde page builder zelf de lay-out van een pagina en bericht samenstellen.

Voorbeeld grid lay-out
Grid lay-out voorbeeld
voorbeeld lay-out vier kolommen
Voorbeeld lay-out met 4 kolommen
voorbeeld lay-out zijbalk rechts
Voorbeeld lay-out met rechter zijbalk
voorbeeld lay-out brede blokken

Lay-out met brede blokken voorbeeld

Snelle check of WordPress thema aan wensen voldoet


Hieronder heb ik in het kort opgesomd hoe je op een snelle en globale manier kunt controleren of het thema aan je basis wensen voldoet:

  • Aantal widget locaties thema. Hoeveel widget locaties zijn er bijvoorbeeld in de footer aanwezig? Vaak zijn meerdere kolommen in de footer gewenst.
  • Het aantal menu locaties dat het thema biedt. Kun je alleen maar een hoofdmenu in de header plaatsen of bijvoorbeeld ook in de footer? Of een 2e menu in het bovenste deel van je header wellicht?
    Houd daarbij in gedachten dat je eventueel ook een menu via een widget locatie kunt plaatsen.
  • Kan ik voor een pagina kiezen uit verschillende sjablonen (templates)? Bij een sjabloon kun je denken aan het volgende voorbeelden:
    • Een sjabloon waarbij de zijbalk wordt weergegeven
    • Een sjabloon waarbij de zijbalk niet wordt weergeven
    • Een sjabloon waarbij de pagina over de volledige beschikbare breedte van de pagina wordt weergegeven
      Dit sjabloon is op dit moment bijna een must, omdat het op dit moment een trend is dat inhoud van de pagina de volledige breedte in beslag neemt.
  • Biedt de customizer de gewenste mogelijkheden? Heb je het thema al wel geïnstalleerd, maar nog niet geactiveerd? Dan kun je via het live voorbeeld van het thema, de mogelijkheden van de customizer bekijken.

Verkennen customizer thema

Je kunt zelfs de opties in de customizer aanpassen en de effecten daarvan op je website bekijken. De effecten worden daarbij nog niet daadwerkelijk op de website toegepast. Dit is dus ideaal om de customizer van een geïnstalleerd thema te verkennen. Via het live voorbeeld kun je dus alvast bekijken of je via de customizer, je website deels de gewenste uitstraling mee kunt geven.


Uitgelichte thema’s


Intro uitgelichte thema’s

De besproken thema’s zijn in principe allemaal multifunctioneel inzetbaar. De thema’s zijn geschikt voor iedere branche. Dus of je nu Kapsalon runt, een tandartspraktijk hebt of sieraden verkoopt, wanneer je één van onderstaande thema’s kiest kun je, je website de functionaliteit en uitstraling meegeven die bij jouw bedrijf past.

Alle thema’s bieden via de z.g. customizer uitgebreide mogelijkheden. Zodoende kun je de opmaak en lay-out van de website aanpassen aan jouw wensen. Wanneer het thema bevalt, dan kun je eventueel overstappen op de betaalde versie van het thema. Met de betaalde versie krijg je nog meer mogelijkheden om je website naar eigen inzicht te ontwerpen.

Ook zijn alle thema’s door WordPress (https://wordpress.org/) zelf gescreend, Zo kun je ervan uitgaan dat het met de veiligheid van de thema’s wel goed zit. Hetzelfde geldt voor de invloed van het thema op het laden van je website. Genoemde thema’s zijn zo veel mogelijk geoptimaliseerd om de laadsnelheid binnen de perken te houden. Er komt ook regelmatig een update van de genoemde thema’s uit.

Hierbij wil ik wel de kanttekening plaatsen dat wanneer je zelf binnen WordPress op zoek gaat naar thema’s, dat sommige thema’s niet meer worden geüpdatet. Maar ook dit wordt door WordPress duidelijk aangegeven.

OceanWp thema

OceanWP thema screenshot

OceanWp thema

Het OceanWp thema behoort op dit moment tot één van de meest populaire thema’s. En dat is niet voor niets. Ook in de gratis versie van dit thema heb je via de z.g. customizer ontzettend veel opties om de lay-out van je website aan te passen. Zo kun je zelfs de header en de footer je eigen ontwerp meegeven.
Bij dit thema kun je de customizer opties die je niet gebruikt uitschakelen. Zodoende zijn deze opties bijvoorbeeld ook niet van invloed op de laadsnelheid van je website.

Met het door het thema aanbevolen plug-in Ocean Extra worden de mogelijkheden zelfs nog uitgebreider. Samen met deze plug-in kun je complete websitevoorbeelden installeren. Ook wordt met deze plug-in het aantal opties waaruit je kunt kiezen binnen een pagina of bericht uitgebreid. Nu kun bijvoorbeeld een afwijkende header of footer voor je pagina of bericht kiezen.

Het thema is bovendien speciaal ingericht om uitstekend samen te werken met een pagebuilder als Elementor.

Vanwege de vele mogelijkheden, is dit thema wat moeilijker onder de knie te krijgen. Het is dan ook meer geschikt voor de gevorderde gebruiker. Tenzij je de uitdaging aan wilt gaan natuurlijk……..

Sydney thema

Sydney thema screenshot
Sydney thema

Wat mij betreft is Sydney een uitstekend thema om mee te beginnen. Met de via een link meegeleverde documentatie kun je meteen aan de slag. Voor het thema geldt geen steile leercurve. Toch kom je een heel eind wanneer je met dit thema de lay-out en opmaak naar je hand wilt zetten. Zo kun je bijvoorbeeld uit diverse soorten headers kiezen: een header met een afbeelding, een header met een slider (diavoorstelling) of een header met een video. Ook het aanpassen van bepaalde kleuren en lettertypes is geen probleem.

Wanneer je geen inspiratie hebt, kun je met één druk op de knop een complete (voorbeeld) website importeren. Je hoeft dan in principe alleen nog maar de teksten en de afbeeldingen aan te passen. Zo heb je dus in mum van tijd een website in gebruik. De websitevoorbeelden zijn ook in dit geval wederom opgebouwd met de Elementor page builder.

Hestia thema

Hestia thema screenshot
Hestia thema

Ook Hestia is een geschikt thema om mee te beginnen. Hestia toont in de customizer een link naar documentatie over het gebruik van het thema. Je kunt via dit thema o.a. kiezen uit diverse eenvoudige lay-outs voor je hoofdmenu en voor je header. Ook kun je op de homepagina automatisch bepaalde secties plaatsen: onze diensten, over ons, team, aanbevelingen en contact.

Zakra thema

Zakra thema screenshot
Zakra thema

Het Zakra thema biedt genoeg opties om de lay-out en opmaak van je website aan te passen. Ook kun je tot op zekere hoogte de kleurstelling van je website aanpassen en kun je kiezen uit diverse lettertypes. Het is tenslotte niet zuinig met het aanbieden van widget locaties. Via de documentatie link kun je basis van Zakra onder de knie krijgen.

Ook bij dit thema, kun je met één druk op de knop een complete (voorbeeld) website importeren. Het thema werkt dan ook uitstekend samen met diverse page builder plug-ins.

Jupiter X (lite) thema

Jupiter X Lite thema screenshot
Jupiter X thema

Samen met de door het thema aanbevolen plug-ins, is Jupiter X een veelzijdig thema. Daarom is dit thema misschien minder geschikt voor beginners. Het thema biedt in de customizer veel keuzemogelijkheden. Je beschikt met dit thema ook over meerdere (footer) widget locaties. Zodoende heb je genoeg mogelijkheden om bijvoorbeeld te footer te vullen met informatie.
Het bijzondere van dit thema is dat je ook de automatisch gegenereerde pagina’s kunt aanpassen. Een voorbeeld van zo’n pagina is de zoekpagina.

Op de website van Jupiter X vind je uitgebreide documentatie over het thema.

Plum thema

Plum thema screenshot
Plum thema

Bij dit thema kun je onder andere de lay-out van specifieke pagina’s zoals een contactpagina aanpassen. Ook bij dit thema kun je tot op zekere hoogte de kleurstelling van je website aanpassen en kiezen uit diverse lettertypes.

In de customizer kun je belangrijke links voor het Plum thema vinden. Je vindt hier ook de handleiding van het thema.

Overige uitgelichte thema’s

Fury thema

Fury thema screenshot
Fury thema

Atlast Business thema

Atlast Business thema screenshot
Atlast Business thema

Astra thema

Astra thema screenshot
Astra thema

Ascend thema

Ascend thema screenshot
Ascend thema

Agama thema

Agama thema screenshot
Agama thema

Kale thema

Kale thema screenshot
kale thema

Inspiro (lite) thema

Inspiro thema screenshot
Inspiro thema

Onafhankelijk van thema een website ontwerpen?

Wil zoveel mogelijk onafhankelijk zijn van een WordPress thema. Lees dan zeker het WordPress thema kiezen niet meer nodig? bericht.

Liever zoeken op basis van categorieën?

Verder zoeken op basis categorieën?

Cursussen Wordpress, webdesign, fotobewerking in diverse locaties

Trainingen met persoonlijke aandacht. Ook Trainingen aan huis of incompany trainingen mogelijk. Afgestemd op jouw wensen of de wensen van het bedrijf.

Keuze tussen groepstrainingen / individuele traininingen of maatwerktrainingen.

Bedrijfstrainingen of particuliere trainingen mogelijk.

Trainingen gaan altijd door, ook bij 1 cursist.

Cursussen worden gegeven door een trainer met praktijkervaring.

Cursus agenda aankomende cursussen

Overzicht Cursus voorbeelden

website voorbeeld architectuur ontwerp
website voorbeeld zakelijk ontwerp
Elementor: website voorbeeld restaurant ontwerp
website voorbeeld foto en video ontwerp
website voorbeeld coaching ontwerp

Linda Rooij

Wil je ook graag je eigen website aanpassen in WordPress maar zie je op tegen de zogenaamde ‘makkelijke’ methode via WordPress? Peter Buijs is de man die je nodig hebt. Hij ontwikkelt diverse WordPress-cursussen in groepsverband of 1-op-1. Die laatste heb ik met studio Rooijaal aangevraagd. Peter kwam bij mij thuis en samen hebben we in 3 uur alle basiseigenschappen van het programma bekeken en geoefend. Na zijn bezoek kon ik de hele site zelf aanpassen. Hoe fijn en een GROTE zorg minder!!

Linda Rooij, Grafisch vormgever

Flossie d’Hont

Onlangs heb ik bij Peter een cursus fotobewerking gevolgd. Met veel ervaring, logische opbouw en geduld heeft hij mij langs alle facetten van de afzonderlijke onderdelen geloodst. Peter heeft een fijne manier van begeleiden en ik ben zeer blij met de resultaten.

Flossie d’Hont, Zelfstandig psycholoog – Florisand Consultancy

Esther Janssen

Ik heb onlangs een cursus Photoshop Elements bij Peter gevolgd. Hij heeft kennis van zaken, is geduldig en geeft je precies de aandacht die jij – in jouw tempo – nodig hebt. Kortom, zijn aanpak is persoonlijk, plezierig en prettig en –heel belangrijk – hij heeft er lol in om zijn expertise over te brengen aan zijn cursist en/of het programma af te stemmen op de behoefte van de klant.

Esther Janssen, Allround communicatieprofessional

Bianca Wijnstekers-Handy

Tijdens de workshops van Peter Buijs over WordPress en SEO viel het me telkens weer op: Peter weet ongelooflijk veel van deze onderwerpen af, want hij laat geen vraag onbeantwoord. Hij heeft aandacht voor iedereen, waardoor hij uiterst geschikt is voor het geven van één-op-ééncursussen. De follow-up is ook fantastisch: naderhand ontvang je een door hem samengestelde handleiding, die hij met enige regelmaat bijwerkt. Je weet: deze man is gedreven en geduldig. Hij draagt zijn kennis graag over en heeft hart voor zijn cursisten. Kortom: boek een één-op-één, laat je onderdompelen in zijn kennis en pluk er de vruchten van – nu en nog lang daarna!

Bianca Wijnstekers-Handy, Beëdigd juridisch vertaler

naar top pagina