Wijzigen van de uitstraling van je Winkel via thema’s
Met een thema kun je, je "winkel" de door jou gewenste uitstraling en (deels) functionaliteit meegeven. Het zoeken naar een voor jouw geschikt thema kan echter nog een hele klus zijn. Er zijn immers inmiddels vele thema's in omloop. Tijdens de cursus geef ik je tips in het vinden van een voor jouw winkel geschikt thema.
Maken en aanpassen van producten
Uiteraard wil je, je winkel vullen met allerlei producten en/of diensten. Tijdens de cursus leer ik je hoe je dat het beste kunt aanpakken. Ook leer ik je hoe je snel door gebruik te maken van lijsten je winkel kunt vullen. Wanneer je over lijsten met productgegevens beschikt, is het mogelijk om je webwinkel in één keer met tientallen of honderden producten te vullen. Fijn om te weten dat je hiermee tijd kunt besparen, toch?
Maken en aanpassen van Menu's webwinkel
Zeker voor de bezoekers van een webwinkel is het van belang dat ze op een makkelijke manier de weg in je "winkel" kunnen vinden. Je leert hoe je zelf een gebruiksvriendelijk menu voor een winkel aanmaakt. Uiteraard komt ook het eventueel wijzigen en aanpassen van het menu aan bod.
Werken met de Mediabibliotheek (Toevoegen van afbeeldingen behorende bij de producten)
Omdat beelden van een product meer zeggen dan duizend woorden, wordt ook aandacht besteed aan het plaatsen van afbeeldingen. Je leert hoe je afbeeldingen in de zogenaamde mediabibliotheek plaatst. Je leert productafbeeldingen ordenen, op een manier waarmee ze eenvoudig terug te vinden zijn. Vervolgens leer je hoe je de afbeeldingen aan je producten koppelt. Des gewenst ook weer meerdere tegelijkertijd.
Werken met widgets en plugins webwinkel
Zoals je waarschijnlijk weet beschikt WordPress over 2 manieren om de mogelijkheden van WordPress uit te breiden: plugins en widgets. Gedurende de cursus geef ik je tips over plugins die voor een webwinkel onmisbaar zijn. Ook komen eventuele plugins met een door jouw gewenste functionaliteit aanbod. Het zoeken en vinden van geschikte plugins voor je webwinkel zal je na de cursus tevens makkelijker afgaan. Wanneer je genoeg kennis hebt opgebouwd, ben je in staat om je webwinkel op de "achtergrond" te beheren en uit te breiden.
Algemene instellingen Webwinkel
Zoals zo vaak, valt er ook bij een webwinkel niet aan te ontkomen dat er eerst het één en ander moet worden ingesteld. We gaan dan ook aan de slag met de algemene instellingen behorende bij een webwinkel. Ik neem de belangrijkste opties met je door. Je moet dan denken aan het instellen van bijvoorbeeld voorraadbeheer, belastingtarieven en verzendingen en dergelijke.
Na het doornemen van de instellingen is de webwinkel ingesteld zoals jij dat wilt of zoals wenselijk is voor jouw webwinkel.
Basis zoekmachineoptimalisatie
Uiteraard wil je dat je (toekomstige) webwinkel gevonden wordt. Ook daar kun je zelf mee aan de slag. Tijdens de cursus leer je o.a. waar je diverse (achtergrond) teksten kunt plaatsen die voor google van belang zijn. Tijdens de cursus krijg je bovendien diverse tips aangereikt om je kans op succes te vergroten. Wat dacht je bijvoorbeeld van een koppeling tussen Wordpres en de diverse sociale media die er op dit moment in omloop zijn (Facebook, Linkedin, Twitter enz.) Na de cursus beschik je over genoeg basiskennis om zelf aan de slag te gaan met het vindbaar maken van je website.
Bovendien zit de cursus boordevol allerlei tips om het werken met WordPress en met een webwinkel makkelijker te maken.